Our story starts from 1st year of diploma

We (9 of us) like to say whatever we want to. HAHA!

Monday, August 1, 2011

Senyum tak perlu kata apa-apa.

Untuk entry kali ni, kena baca dulu post yang sebelum ni. Dah baca? 
Kalau belum click ni 'clearence-to-uitm-segamat'.

Clearence dan niat nak jumpa satu geng wallah! Become a reality. Alhamdulillah. To me, Thanks to En. Fikri and for tempat penginapan 2hari 1malam Thanks to Cik. Biskut Marie (bukan nama sebenar) heee. Dan juga terima kasih pada yang terkejut melihat A'ai hari khamis haritu, gotcha! Especially to Cik. Biskut Marie and Cik. Thia. Mati mati korang ingat aku tak datang kan. Anugerah pelakon terhandal jatuh kepada, A'aiiiii! MUAHAHA! Tapi to Cik. Yaya, alamak terkantoi pulak time message haritu. Kuikuikui.


Apa pon A'ai rasa happy sangat. Apa yang dinantikan menjadi dengan jayanya, weee :)  So jom senyum ramai ramai dengan A'ai, tehee.


Sebagai information management student, meh sini A'ai nak share sikit cerita pasal senyum. Cewah!  Artikel dipetik dari (Utusan, 31 Julai 2011).


Tau tak, senyum ni sebenarnya bagus tau. Especially untuk student yang macam kita ni. Yang busy dan peningnya mengalahkan PM. aha. Kadang-kadang tu tension sangat sampai menangis. Haaa, so apa kata kita  SENYUM, tak perlu kata apa-apa *humming* bersama A'ai hari ni.



Fakta menarik tentang senyuman ialah:

*Tahukah anda senyuman wanita mampu menarik perhatiaan lelaki serta mempunyai daya tarikan seksual yang tinggi. Fuyooooo! Hebat tu. So para wanita sekalian, senyumlah anda tatkala ternampak atau termelihat lelaki kacak! Kihkihkih. Actually memang betul senyuman wanita ni ada daya tarikan. 

Contohnya,
dulu time pergi kedai beli gula-gula A'ai dapat extra gula-gula free sebijik dua sebab senyum manis kat brother cashier, hehe. So jangan kedekut senyum lepas ni. Mana tau dapat coklat cadbury or kinder bueno ke pulak lepas ni. 



*OK, yang no dua ni sesuai pada sesiapa yang mendambakan pipi yang kurus. Seperti Cik. Mazni dan Cik. Thia hehe :p   Fakta mengatakan setiap kali bila kita senyum plus ketawa ia bersamaan dengan senaman joging dalaman. Point di situ. Juga dapat merangsang tubuh dan memberi manfaat berguna kepada sistem saraf otak dan hormon-hormon. Point juga di sini. Hah guys, lepas ni jimat sikit duit tak payah beli chewing gum untuk senaman mulut. Dengan senyuman je kita juga boleh sihat and get our dream pipiiiiii.



*Setiap kali tersenyum kita hanya menggunakan 17 otot muka berbanding 43 ketika mengerut dahi. Ooo, no wonder la kalau lepas belajar selalu cepat lapar, maggi always the best choice! Bila lepas marah pulak selalu penat rasa nak tidur je. Sebab banyak sangat kerut dahi gunakan otot rupanya. OK point di sini. So lepas ni kalau nampak A'ai senyum je, paham paham jela ae. Heee. 


*Siapa nak sihat? Jom, mulakanlah hari anda dengan senyuman-tak perlu kata apa apa~ kerana hari dengan senyuman berupaya menceriakan hidup serta memberi banyak kebaikan kepada kesihatan. Sebaaaaaaab, bila kita senyum automatically badan kita juga turut 'tersenyum' dan ia menganggap kita gembira. Yeay!


So readers, got my point?


Kalau belum, Jom senyum untuk sentiasa sihat dan ceria selalu.
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)




Pesanan ringkas:
Tapi janganlah senyummmm je memanjang eh. Nanti orang kata gila pulak, hehe. Berpada-pada.
But always smile ok sebab ia salah satu ubat paling mujarab untuk hindari dari kerut dahi. Tak nak gemok kan, hah senyum cepat!


Love, A'ai.

No comments: